Friday, June 3, 2011

it has been 6 years . . .

hmmm....lame x buat coretan bersahaja kat blog ni...so ape agenda kali ini?

the third of June, wasnt d best day of my life, six years ago...i got dumped for the first time...

ahaha, cam x menarek je kan? kene dumped pon nk cite ka macha? cam xde modal laen je...

mmg, mmg xde modal laen pon. sbb? idup aku bosan, xde ape2 yg menarik pon..

yg bestnye, kronologi cinta aku lepas tarikh tersebut. semuanya x menjadi, dan semuanye berakhir dgn perkare yg same -aku kene tinggal. sux gile. yg paling latest, insan yang aku sgt sayang da nak bertunang dgn orang laen. 

gile weh...asal aku sayang kat sumbodi jer, mesti ade orang cutting line. cam bangang jer rase. kengkadang aku persoalkan gak takdir tuhan, kalo da mmg last2 jadi milik orang laen, apekeheynye kasik aku rase bahagie dengan dia for the first place? baek tapayah kasik any feelings langsung. biar xde rase ape2. jadi xde la aku melanguk skg ni, mempersoalkan takdir. kan da kufur nikmat namenye tu.

aku ni da la jenis susah nk berkawan. so bile da dapat sumbodi spesel tu, aku syukur sgt2. aku akan cube sedaye upaye jd yg terbaek buat dia dan orang sekeliling aku. kan bagus tu? tapi tak...benda2 tu akan jd sekejap je. dlm aku tgh sedap2 jd orang yg positif, mesti orang yg jd pendorong tu kene amik dr aku. kengkadang aku rase cam tuhan x kasik aku jd baek je. suxx weh. 

aku bukan nk jd orang yg ade masalah je salahkan takdir, salahkan tuhan. aku tahu dosa gak. tp, tulah. peristiwa2 kurang enak yg berlaku tahun ni je da buat aku rase abandoned. rase cam sia2 je aku buat perkare2 yg dituntut selame ni. x bagus kan? aku bukan mualim, aku marhain cam orang laen gak. aku perlukan support dr sumbodi yang bergelar insan istimewa. 

aku tau aku skg ni xde ape2. rupe harta gaye sume xde. tp xkan la orang cam aku ni xlayak utk memiliki dan rase dimiliki? aku manusia yg punye jiwe dan perasaan gak. aku x mintak byk pon, xde la sampai nk berpegang tangan 24jam. aku cume mintak sumbodi yg leh support aku emotionally n spiritually. tp tiap kali aku jumpe sorang, mesti orang len akan kaco. kaco kaco dan kaco. bangang ke hape. pi la carik orang len. aku xpenah kaco line org pun. sadis la weyy.
hmmm...sape2 yg bace post ni mesti akan kate "chill la bro. bunge bukan sekuntum.." ye la, mmg la belambak bunge kat pasaran skg ni. tp nape tiap kali aku da siap setting environment baek punye utk bunge yg aku dpt, ade je benda yg nk merosakkan suasana. ade je yg nk rembat bunge tu dr aku. kate bunge bukan sekuntum. pi la cari kuntum laen. kuntum aku gak yg nak di ameknye. bangang.

"tabaek persoalkan takdir tuhan...semuanye ade hikmah" kate sorang kawan. hmmm, ye. mmg semua benda ade hikmah. cume skg ni aku x jumpe lagi hikmahnye. aku da start jd motivated da sejak pertemuan ngn dak baru ni. da jarang tinggal solat, da slalu puase sunat. then dapat berita die dah nk dilamar orang. apekejads? 

"xde jodoh la tuuu" kate member sorang. hmmm...ye la. xde jodoh an? kene mandi bunge ni. haih...benda recent ni buat aku byk mengeluh. byk mempersoalkan. aku x ske. aku x ske bile aku da start jd baek, pastu keadaan memakse aku utk jd benda yg xbaek. sgt x ske. macam bangang je rase. macam bile da penat2 basuh motor, tetibe ujan. baek tapayah basuh motor. 
kadang aku tgk mamat2 n minah2 len berkapel, pegang2 tangan, raba sane sini, bahagie je rase dorang tu, sedangkn terang2 dalam kemaksiatan. bukan. aku bukan nk bahagie care tu. tp aku jeles. benda yg xbaek ni, senang je jalan die. apsal dorang yg terang2 dlm kehinaan tu xde jd ape2 kat dorang? seronok je aku tgk. haaa...silap kat situ kan? yg aku tgk, yg aku nampak. blkg cite aku tatau ape kn? kot2 dorang lg merana dr aku? tp yg aku tgk dan nampak tu la slalu buat aku down. buat aku rase camdoh je. patot ke aku ikut jejak langkah dorang utk jd bahagie kat dunia yg sementare ni?

hmm, dugaan dugaan. tahun ni byk bebenor dugaan. aku harap da sampai pertengahan tahun ni, bertukar la pulak naseb aku ni. asik dpt bad side je. good sidenye aku xjumpe2 lg. ya Allah, jgn la jadikan aku insan yg kufur nikmat, yg idupnye x berkat. aku cume mahukan keredhaan dr Mu. tp aku perlukan pendorong utk lakukan sume tu. tolong la bg aku sorang insan istimewa sbg pendorong yg sentiase akan ade untuk aku. mmg aku akan jage die baek2. mmg aku xkan sia2 kan die. ya Rahman ya Rahim. aamin.

p/s: aku ni layak ke untuk bercinta dan dicintai? sayang dan disayangi? 


No comments:

Post a Comment