"mama mama, penah dengar lagu maher zain tak mama? bessttt~ adik suke lagu Thank You Allah. sedap giler~" seloroh seorang anak perempuan kepada ibunye.
"ye ke? cube adik nyanyi skit mama nak dgr." sahut ibunye ringkas sambil melipat pakaian.
"ok ok. mama dengar yer. bunyinye lebey kurang camni..." terpancar sinar kegirangan di mata anak perempuan itu, semangat mahu menyanyi lagu kegemarannye.
I was so far from you...Yet to me you were always so close~
I wandered lost in the dark...I closed my eyes toward the signs~
You put in my way...I walked everyday~
Further and further away from you~
Ooooo Allah, you brought me home~
I thank You with every breath I take~
terhenti seketika mengambil nafas, si anak perempuan itu menyambung ke part korus ;
Alhamdulillah, Elhamdulillah~
All praises to Allah, All praises to Allah~
All praises to Allah, All praises to Allah~
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All prai...
"apebenda la yg ko nyanyi tu dik," terjah sang anak lelaki, baru turun dari tingkat atas.
"abang ni....kacau la! pe la abang tau. kte tgh syok nyanyi lagu islamik ni. lagu maher zain. abang mane layan. asik2 ngn lagu headbanging yg tahape2 tu" balas si anak perempuan x puas hati.
"eh..igt aku dgr lagu tu je ke? aku pon tau gak la lagu2 islamik. cer dgr ni.." balas sang anak lelaki memangkah kata2 si anak perempuan tadi, lalu mula bersuara;
In the name of Allah, the Most Beneficent, the Most Merciful.
All Praise and thanks belongs to Allah, The Lord of the a'lamin~
The Most Beneficent, the Most Merciful.
Master of the Day of Judgement.
You alone we worship and You alone we ask for help~
Guide us to the straight way,
The way of those on whom you bestowed your grace upon ;
Not of those who earned your anger, nor of those who went astray.
si anak perempuan terpegun mendengar dendangan sang anak lelaki, terdiam sejenak, lalu berkata,
"wah, not bad laa. lagu ape tu bang? maher zain punye lagu baru ke? leh transfer kat laptop adik tak? tapi kan...tapenah pun dgr abg pasang lagu ni...slalu rock2 je kte dgr..."
"heh.." sinis sang anak lelaki. "ini lagu hari2 aku perdengarkn ok. ko je yg x peka..."
"x peka? bestu cakap la lagu ape bang. kte lagu2 islamik smua kte dgr tau! maher zain, sammi yusuf...u name it~" kate si anak perempuan, bangge.
"bukak tafsir al-quran. surah pertame. tu la lagunye...hari2 kte 'nyanyi' time solat...rugi kalo tatau maksudnye...lagi indah dari lagu2 yg ko dgr tu lah~" jawab sang anak lelaki sambil membelek2 tudung saji mencari makanan.
merah padam muke si anak perempuan itu. kegirangannye dirembat sang anak lelaki dengan kata2 yg sungguh 'makan dalam'. si ibu dari jauh tersenyum mendengar perbualan kedua2 anaknye.
p/s : takat dgr lagu2 maher zain sampai tergile2kn mamat tu apekan sgt la kalo surah al-fatihah pon x khatam lg maksud die....peace~
*ini adalah fiksyen semate2...tiada kaitan antara peminat mane2 genre
"eh..igt aku dgr lagu tu je ke? aku pon tau gak la lagu2 islamik. cer dgr ni.." balas sang anak lelaki memangkah kata2 si anak perempuan tadi, lalu mula bersuara;
In the name of Allah, the Most Beneficent, the Most Merciful.
All Praise and thanks belongs to Allah, The Lord of the a'lamin~
The Most Beneficent, the Most Merciful.
Master of the Day of Judgement.
You alone we worship and You alone we ask for help~
Guide us to the straight way,
The way of those on whom you bestowed your grace upon ;
Not of those who earned your anger, nor of those who went astray.
si anak perempuan terpegun mendengar dendangan sang anak lelaki, terdiam sejenak, lalu berkata,
"wah, not bad laa. lagu ape tu bang? maher zain punye lagu baru ke? leh transfer kat laptop adik tak? tapi kan...tapenah pun dgr abg pasang lagu ni...slalu rock2 je kte dgr..."
"heh.." sinis sang anak lelaki. "ini lagu hari2 aku perdengarkn ok. ko je yg x peka..."
"x peka? bestu cakap la lagu ape bang. kte lagu2 islamik smua kte dgr tau! maher zain, sammi yusuf...u name it~" kate si anak perempuan, bangge.
"bukak tafsir al-quran. surah pertame. tu la lagunye...hari2 kte 'nyanyi' time solat...rugi kalo tatau maksudnye...lagi indah dari lagu2 yg ko dgr tu lah~" jawab sang anak lelaki sambil membelek2 tudung saji mencari makanan.
merah padam muke si anak perempuan itu. kegirangannye dirembat sang anak lelaki dengan kata2 yg sungguh 'makan dalam'. si ibu dari jauh tersenyum mendengar perbualan kedua2 anaknye.
p/s : takat dgr lagu2 maher zain sampai tergile2kn mamat tu apekan sgt la kalo surah al-fatihah pon x khatam lg maksud die....peace~
*ini adalah fiksyen semate2...tiada kaitan antara peminat mane2 genre
No comments:
Post a Comment